Det kan finnas många orsaker till att en e-postadress inte fungerar. Se nedan de vanligaste orsakerna och hur de åtgärdas. Om inget av följande beskriver ert problem, vänligen kontakta supportavdelningen genom att öppna ett supportärende i Kundcenter eller mejla till support@svenskadomaner.se.
Se hur ni betalar en avisering här. När betalningen är genomförd kommer tjänsten att aktiveras omgående.
Kontrollera om ert utrymme på servern är fullt.
Hur åtgärdar jag detta?
Mitt e-postprogram kan inte hämta e-post från servern och jag kan inte heller logga in i webmail
Om ni har försökt att logga in i servern med felaktiga uppgifter flera ggr har ert IP nummer av säkerhetsskäl blockerats i serverns brandvägg.
För att ta bort en eventuell blockering behöver ni kontakta vår supportavdelning genom att öppna ett supportärende i Kundcenter eller skicka ett mejl till support@svenskadomaner.se .
Ange IP-blockering i ämnesraden och skicka ert ip nummer till supportavdelningen.
Klicka på följande länk för att få fram ert IP nummer https://www.svenskadomaner.se/ip
Om ni nyligen har pekat om er domän mot annan leverantörs namnservrar har er koppling till tjänsten hos Svenska Domäner inaktiverats. Kontakta administratören av de nya namnservrarna för att ställa in följande MX post:
dindomän IN MX mail.svenskadomaner.se 10
72% tycker att artikeln var hjälpsam.
Logga in för att ge oss feedback